Zdrowie

Masaż tajski – remedium na wiele problemów

Masaż tajski cieszy się niesłabnącą popularnością od setek lat. Jest nie tylko przyjemny, ale i wspiera zdrowie psychiczne oraz fizyczne. Stanowi połączenie akupresury, pasywnej jogi oraz masażu. Wybór rodzaju masażu tajskiego także jest ważny i zależy od indywidualnych predyspozycji, wyróżniamy bowiem aż 80 jego wersji. Najczęściej wykonuje się masaż pleców, masaż tajski stóp lub olejkowy masaż tajski. Zawsze wykonywany jest w atmosferze pełnej intymności, dlatego osoba masowana może się dogłębnie zrelaksować. Mówi się, że masaż tajski przywraca równowagę w całym ciele. Wiele możliwości dają duże miasta, dlatego warto zdecydować się na masaż tajski w Warszawie lub masaż tajski w Krakowie.

Na czym polega masaż tajski?

Tradycyjny masaż tajski, czyli klasyczny, wykonuje się w 5 pozycjach: na plecach, na brzuchu, na obydwu bokach oraz siedząc. Ruchy wykonywane są od stóp w stronę głowy. Obejmują rytmiczne techniki uciskowe ciała kciukiem, dłonią i nadgarstkiem, a nierzadko również kolanami, łokciami czy stopą. Intensywność masażu zawsze dobierana jest indywidualnie, biorąc pod uwagę potrzeby ciała i duszy klienta. Bardzo ważne są doświadczenia masażysty, ponieważ nie jest to zabieg, którego można się szybko nauczyć, a zasady wykonywania są złożone. Z tego względu wiele osób preferuje masażystki z Tajlandii, mające wiele lat praktyki. Niektóre z nich ukończyły królewską akademię masażu, co daje im ogromne możliwości pracy z ludzkim ciałem.

Podczas masażu tajskiego stosuje się nie tylko techniki masażu. Istotne jest zręczne wplatanie między nie pasywnych asan jogi oraz uciskanie punktów energetycznych na ciele, co umożliwia przepływ sił witalnych przez organizm. Bierne ćwiczenia rozciągające wykonywane są w pozycji siedzącej. Osoba masowana nie musi używać własnej siły do ich wykonania. Tradycyjnie cały zabieg przeprowadza się na specjalnym materacu położonym na podłodze, aby w jak największym stopniu kontaktować się z ziemią. Jednak współczesny masaż tajski na ogół odbywa się na bardzo dużych stołach. Może trwać nawet do dwóch godzin.

Tajski masaż stóp

Refleksologia to rodzaj masażu mający swój początek tysiące lat temu w Chinach. Odłamem jest masaż tajski stóp, który polega na wplataniu między techniki rozcierające, głaskające i ugniatające elementów akupresury. Uważa się, że na podeszwie stóp zlokalizowane są punkty odnoszące się do zdrowia wszystkich pozostałych części ciała, w tym również ważnych narządów wewnętrznych. Dzięki temu można wpływać na kondycję jelit czy wątroby. Tajski masaż stóp polecany jest wszystkim tym, którzy zmagają się z syndromem ciężkich stóp, pracowników fizycznych, osób dużo chodzących oraz kobiet preferujących szpilki. Napięcie mięśni szybko zmaleje, odpręży się całe ciało, będzie można poczuć się jak w SPA.

Jak przygotować się do masażu tajskiego?

Masaże tajskie przebiegają ze zmianą pozycji i elementami jogi pasywnej, dlatego warto założyć wygodne ubranie. Współcześnie jest ono najczęściej zdejmowane, warto jednak być przygotowanym na każdą ewentualność. Aby podczas masażu nie czuć się niekomfortowo czy ciężko, 2 godziny wcześniej najlepiej nie spożywać obfitych posiłków. Dodatkowo najlepiej nie smarować ciała maściami, kremami i innymi kosmetykami pielęgnacyjnymi. Zwłaszcza, jeśli wykorzystywany będzie olejek aromatyczny. Dbając o komfort zarówno swój, jak i masażystki, na masaż należy przyjść czystym. Salony masażu oferują także możliwość skorzystania z prysznica na miejscu.

Podczas masażu każdorazowo należy zgłaszać poczucie dyskomfortu czy ewentualne objawy. Intensywność jest dobierana do potrzeb ciała, jednak może się okazać, że techniki odczuwane są zbyt mocno lub zbyt słabo. Warto zgłaszać także sytuację, gdy jest nam zimno lub zbyt gorąco. Cały organizm musi się rozluźnić, a więc konieczne jest poczucie bezpieczeństwa i komfortu. Masażystki są w stanie zlokalizować napięte i wymagające pomocy miejsca, nawet jeśli my sami o tym nie wiemy. Postarają się zniwelować te napięcia celem odblokowania przepływu energii.

Korzyści z masażu tajskiego

Masaż tajski wpływa korzystnie na ciało i duszę, a jego zdrowotne właściwości potwierdza się od lat. Choć efekty widać już po jednym zabiegu, ważne jest regularne korzystanie z jego dobrodziejstw – tylko wtedy zauważymy i odczujemy wszystkie zalety. Masaż tajski klasyczny:

  • pobudza przemianę materii, wspomaga odchudzanie
  • poprawia krążenie krwi, organizm jest lepiej dotleniony i odżywiony
  • wpływa na zmniejszenie przykurczy mięśni
  • zmniejsza bóle głowy
  • zmniejsza intensywność bólu stawów
  • niweluje napięcia mięśni, wspomaga leczenie zaburzeń tkanek miękkich
  • redukuje stres
  • stymuluje układ odpornościowy
  • poprawia procesy trawienne

Podczas masażu tajskiego zwiększa się przepływ energii, co wpływa pozytywnie na stan emocjonalny i psychiczny. Zauważa się zmniejszenie zaburzeń emocjonalnych oraz osiągnięcie stanu wewnętrznej harmonii. W atmosferze wyciszenia doświadczone masażystki sprawią, że klient pozbędzie się bólu migrenowego, poczuje przypływ sił witalnych oraz zrelaksuje całe ciało. Masażysta to w pewnym sensie osobisty lekarz, który oddziałując na wybrane punkty na ciele i energię człowieka może wspomóc terapię wielu dolegliwości. Udowodniono, że taka forma relaksu może nawet pomagać w leczeniu depresji.

Starożytny klasyczny masaż tajski zawiera również elementy aromaterapii, co z chęcią wykorzystuje się także współcześnie. Dzięki temu oddziaływanie na organizm jest wszechstronne. W końcu każdy z nas wie, jak pozytywnie mogą działać przyjemne zapachy. W masażu tajskim często wykorzystuje się aromaty drzewa sandałowego czy innych drzewnych nut. Trawa cytrynowa dopełniona mieszanką ziół uznawana jest za standard.

Jak często korzystać z masażu tajskiego?

Ilość zalecanych zabiegów zależy głównie od Państwa kondycji. Klasyczny masaż tajski całego ciała z elementami pasywnej jogi można wykonywać 2 razy w ciągu tygodnia, ale nie częściej. Organizm też musi mieć czas na regenerację i dostosowanie do zmian. W ciele człowieka zachodzi bowiem reorganizacja nieprawidłowych nawyków i usunięcie negatywnej energii, co wymaga 2-3 dni odpoczynku. Aby odnieść maksymalne korzyści warto zdecydować się na tradycyjny masaż tajski w pakiecie 10 zabiegów.

W rzeczywistości ilość zabiegów dobiera się indywidualnie do potrzeb klienta oraz do jego problemów zdrowotnych. Może się okazać, że ból pleców odejdzie w zapomnienie już po 3 wizytach. Klasyczny masaż tajski jest jednak tak przyjemny, że na ogół większość osób decyduje się na cały pakiet.

Przeciwwskazania do masażu tajskiego

Istnieją również pewne przeciwwskazania – masaż tajski nie może być wykonany przede wszystkim przy obecności stanów zapalnych organizmu. Osoba z ostrymi stanami zapalnymi, choroby zakaźne, wady serca, ryzyko krwotoków, ciąża, osteoporoza czy zapalenie żył – oto główne przeciwwskazania. Przed przystąpieniem do masażu tajskiego klient zawsze uzupełnia ankietę zdrowotną i zgłasza ewentualne choroby. Dzięki temu tajski masaż jest w pełni bezpieczny, a nam pozostaje jedynie czerpać z niego korzyści.

You may also like...

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *